søndag den 10. februar 2013

Have drømme

Nu hvor der stadig er vinter så kan man jo passende planlægge nogle af have planer for det kommende år. Jeg drømmer om at få et par frugt træer i haven i år. Et æble og et blomme træ.


Det er i bedet i midten af billedet hvor jeg har en del storkenæb (geranium) hvor jeg i dag har 2 opstammet japanske sne buske, som skal flyttes frem i billedet så de danner 2 små søjler fra indkørslen og ind til haven. En på hver side. 
Dermed bliver der plads til at sætte 2 frugt træer i stedet for, som får et perfekt sted at stå. Det er mod syd, og ingen træer til at give skygge, og dermed skulle chancen for store og modne æbler og blommer være større og risikoen for utøj m.m skulle være mindre da de ikke står fugtigt så lang tid af gangen. 
Jeg har i tankerne at få en Opal blomme træ og et aroma æble træ. 
Hvem kunne ikke tænke sig store og modne blommer på en sensommer aftnen :-)
Et flot rødt aroma æble. 
Skulle man ikke bruge alle æblerne så vil de jo også give en flot farve til det brændte bed og også en flot farve at have til efteråret. Kan virkelig lyse op, især den dag at træerne er blevet store og er 3 til 4 meter høje. Jeg glæder mig allerede til at plante dem :-) Venter bare på foråret og varmen igen. 
Lige et billede på en forårs bebuder som er godt på vej op. Krokus :-)

Forsat God søndag




1 kommentar: