tirsdag den 26. november 2013

Vores Jule dekoration 2013

Så er de dekorationer som vi skal have i vores lille hjem lavet og her er de. Jeg håber at de måske kan de bringe inspiration for nogle.

En ny dørkrans er der også blevet lavet. Jeg holde dog fast i guld kuglerne og brugte ude over kugler nødder. Kransen er bundet af thuja. 
Det smitter. Når jeg går i gang med at lave dekorationer, så vil min bedre halvdel også være med og i år blev det blandt andet til denne nisse dekoration som stod under skabene i køkkenet. Derfor er der ingen lys i den.  
Årets nye farve er rød som denne dekoration, som står på vores skænk, sammen med andre røde dekorationer. Det vil jeg vise en anden dag.  
Bordfadet er også dekoraret. De forskellig gran og grønt, ligger bare løst på fadet, med fordi de er presset sammen på midten så bliver de hvor de er. Dermed kan de holder til lys også stod rimelig fast. 
Vandre turen i skoven kan nogle gang bringe nyt til julen, som denne dekoration. Roden er en ny træ rod som jeg har fundet i skoven. Roden blev vasket godt og grundigt. Træet tørret og givet en gang olie så farven komme bedre frem i træet.  
Efter vores besøg rundt blandt blomster butikkerne her til jul, fik min kone lidt inspiration hos Birthes blomster i Herning. De havde en del dekoratione med lidt grønt også en del nødder og andre brune natur ting. Min kone lavet denne dekoration efter følgende. Rigtig flot og natur udseende. 
Året kalender lys. Der skulle nok kunne være mange brænde timer i den.  
Den store stamme er igen at finde i år. 
I år blev første gang vi har en advent krans hængende. Tidlige har jeg lave dem til bordet, men i år blev den mere tradionel, dog med lidt nyt, da jeg har lavet en "bånd" af kugler 4 steder, hen over kransen. Kransen er også lavet af thuja og ikke gran som eller er mest normalt. I toppen inde i midten hænge en guld stjerne. Ud over kugler er der lidt nødder og kanel på den.  
Lige som sidste år har jeg også lidt i sølv farve og igen disse 3 potter som har hver sig størrelse. I stedet for traditionel sløjfe, så blev til det hvid læder strimler som gør det ud for sløjfen. 

Det var starten på julen hos os. Når weekenden komme og jeg kan tage nogle billeder med dagslys, så de bedre kan ses, så vil jeg gøre dette. Jeg håber det kan bruges som inspiration for nogle her på bloggen. Glædelig Jul

2 kommentarer:

  1. Det ser aldeles professionelt ud og smukt tillige.

    SvarSlet
  2. Hvor er det flot igen i år, og fruen er bestemt også kommet efter det :-)

    SvarSlet