lørdag den 2. november 2013

De sidste lyspunkter i haven

Ja jeg havde godt nok skrevet i sidste blog at det var de sidste blomster, men da froste endnu ikke har været her, er der faktisk her den 2 nov, stadig blomster i haven. Dem fanget jeg lige i dag så i også kan se dem.
Helt sjovt at der stadig er hindbær, dog ikke så søde som tidligere, men stadigvæk. 


En klatrerosen som stadig også står med blomst. En lille dejlig lys punkt at se blomster her i november


Endnu en klatrerose, som står med blomst. Denne er nærmest dobbel i sin blomst. 

Op mod syd gavlen af huset står denne rose endnu med blomst og dufte faktisk stadig lige som den gør om sommeren. 

Også ved vores indkørsel er der roser med blomster, endnu. Morten Kogh som jeg tidligere har skrevet om, har faktisk et par stykker, men de er ikke så pæne mere, men duften er der fra dem. Denne på billedet, står endnu flot med sine stærke røde knopper. En flot velkomst. 
Krysantimum er en sikker blomst på denne tid, ind til froste kommen. De og mange andre blomster er med til at slutte dette blomster år af. Jeg prøver at have så mange forskellig planter at jeg har blomster i haven fra de først vintergækker og til nattefrosten kommer igen i oktober - november. 

De kan fåes i mange flotte farver

Jeg kan især godt lide denne, som er helt tæt og dobbel i udseendet. 


Sammen passer de lys lilla asters og krysantimum godt sammen i deres farver. Når bladene er faldet af træerne, så synes jeg alle farver lyser op, når resten af haven er klædt i brune, gul og røde farver. 
Den milde efterår har gjort at en påskeklokke er gået i blomst. Den er lige tidlige nok ud, så jeg er spændt på at se om den kommer igen til næste år med blomster. 
En storkenæb (Geranium) har også holdt sig godt med blomster og står endnu med frisk blomster. Den nyde vi, da den står lige uden for vores have stuen. 

Men nu skal jeg snart have knolde op af potterne, og sat tulipan løg til næste år. Potterne skal snart køre ind i udestuen så de kan overvinter der og snart starter julen for os. Jeg er så småt begyndt at købe nogle ting som skal bruges til juledekorationerne. Når den tid kommer vil jeg selvfølgelig lave et blog indlæg om dette så i kan se dem og måske selv få inspiration til jeres. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar