søndag den 3. februar 2013

Forår på vej


Det spirer og snart er foråret her igen, det satser vi på. Sidste efterår satte jeg tulipan løg i 4 krukker, som nu er ved at spirer frem. Alle krukker står i vores udestue så de ikke fryser og får for meget vand, som kan springer rødderne.
Ligge nu så er de ved at være langt fremme og når man så lige har haft en solskinsdag ja så kommer forårs kulleren over en og man glæder sig til forår og at haven starter op igen. Tanker og planer lægges i mit hoved. Har blandt begyndt at tænke på at få et par frugt træer. Det skriver jeg om en af dagene.
Lige nu nyder at se på de krukker hvor tulipanerne spire frem. Da jeg satte dem da satte jeg dem tæt, næste så hver løg rørte ved hinanden. Dermed skulle de gerne her senere i år, stå som tæt pakke buket. Jeg glæder mig til at se synet af dem stå foran vores dør som en forårs velkomst til vores gæster. 

Der er i de 4 krukker ca 20 til 25 løg pr krukke så tæt på 100 løg i de krukker. Det må bare se godt ud tror og håber jeg. Jeg fyldte krukkerne ca 2/3 del op med jord, blandet med spagnum og satte løgene, derefter dækket jeg dem med 1/3 jord og spagnum og jeg trykket ikke jorden ned omkring løgnen men vandet krukkerne godt. Dermed er jorden ikke for pakket og løgene kan nemmere gro, men pga vandet så er jorden alligevel fast nok til at holde på dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar