søndag den 2. december 2012

Rum deling i haven

Jeg har tidligere skrevet om rumdeling i haven. Nu vil jeg komme lidt mere ind på de rumdeling jeg har i vores have.
Ved siden af vores udestue, der er en lille terrasse, hvor jeg har plantet thuja og er begyndt at klippe dem i form.
Tilføj billedtekst
Området er ca 3X3 meter og det er planen at den lille hæk skal klippes i høj og lave områder, hvilket der nok vil gå et par år inden man helt kan se det, da det først var i år jeg begyndte at klippe den. Jeg regner med at den ca skal være mellem 50 og 80 vm høj, så det er ikke en som tager så meget udsyn, men den giver fornemmelse af rumdeling. 
Et andet sket jeg har brugt nogle planter som en form for hæk er bag ved staude bedet, hvor jeg i foråret har plantet kattehaler, hvilket giver en højde på ca 80 cm. Når man så sidder på bænken og nyder vejret og haven, så virker de som en deling mellem staude bedet og grøfte bedet. De bede som er på hvor side af bænken er lidt vildt plantet hvilket giver lidt grøfte kant stemning, mens staude bedet er mere ordnet. 
Her kan man se et billede fra i sommers, hvor man lige kan se kattehalerne til venstre i billedet. De giver effekten af en rumdeling når man sidder på bænken og så er de jo smukke at se på så flotte og klare i farverne og så strunk de står op mod himlen. 
Jeg har mange flere rumdeling i haven, men det vender jeg tilbage med senere. 
Er der nogle som bruger rumdeling i haven og hvordan bruger i det, så hører jeg gerne om det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar