onsdag den 28. november 2012

En ekstra er der altid plads til

Der var lige lidt ekstra plads på vores spisebord, så der måtte jeg jo lave en endnu en dekoration til og det blev til denne. Håber i kan li´ den
Så er der også lys og jule glæde på bordet. 

Som jeg tidligere har skrevet så er det også nu man ser tilbage på have året og planlægger næste år. Jeg har dog lige nogle frø som i dag skal i jorden og det er helt rød valmuer. Det bliver første gang i vores have. De skal selvfølgelig, for mig, være i vores brændte og stærke farvet afdeling mod syd. Jeg vil en af de næste dage ligge min have plan op og forklare lidt om hvordan havn er delt op, i de forskellig farver. Det var især her i dette forår at jeg med stor hjælp fra min kone, fik flytte rundt i have så den nu er mere farve delt end tidligere. Det har jeg allerede nydt her i år, men når det vokser helt sammen til næste år så skal det nydes endnu mere. Vi har også fået en del krysantemum her i år fra Ukraine, hvor de gro i mange haver. Jeg er meget spændt på at se hvordan de klar vejret her i Danmark. Ligeledes er der i en afdelign af have kommet en del planter fra Ukraine af forskellig art. De er dog først plantet her i efteråret så vi ved ikke endnu hvordan de bliver.

Det er i bedet som er foran bænken at alle planterne fra Ukraine er plantet. Ved siden af bænken kan man se den engelske rose som vi har købt og plantet i år. Den har en helt vidunderligt duft. Jeg er ikke så god til at huske navne, men det vil jeg finde ud af senere så jeg kan fortælle lidt mere om den. Faktisk købte vi 5 nye sorter af roser i år. En af dem er plantet ved hovedindgangen hvor det blev til 3 planter af sorten "Morten Kork" som også har en dejlig duft, som byder gæster velkommen. Men alle de roser tager vi lige en anden dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar