tirsdag den 8. juli 2014

De skønne Dagliljer

Jeg holder meget af Dagliljer. Deres blade får mine tanker på mere eksotisk planter og så at deres blomster kun er fremme en dag for så er forsvinde og blive erstatte af en ny. Tænk sig så meget arbejde for at glæde os :-)
Desuden smager og pynter blomsterne bladene også flot i ens salat.




I år har vi også å-kander i vores spejlbassin og lige nu blomster en af dem. Hvilken smuk blomst som åbner sig hvor morgen og lukker sig igen så snart solen er gået ned. 



3 kommentarer:

  1. Dagliljer er også en af mine favoritter - jeg kan altid finde en ny skønhed her på haveblogs eller netshops ...og så får jeg den der "jeg må eje den"- fornemmelse.
    Den første du viser ser fint lysegul ud i farven - er den også det i virkeligheden. Mine lyse / hvide er overvejende creme/fersken i nuancen (hvilket irriterer mig lidt), Har du mon navn på den lysegule og den mørkerøde ?

    SvarSlet
  2. Hej Berit. Ja de er skønne og ja kender fornemmelse. Har faktisk i tankerne at udvide dagliljer bedet bare fordi der lige er nogle flere som man bare må eje :-)
    Jeg mener at det er en Gentle Shepherd, de creme farvet, den er købt hos Anna Jensen i Give, du kan se deres hjemmeside på plantesamling.dk Den mørke vides ikke da det er en som jeg har bytte mig frem til. God sommer

    SvarSlet
  3. det er nogle flotte flotte dagliljer og åkanden er også flot

    SvarSlet