fredag den 8. marts 2013

Have plan

Her er en oversigt over min have. Da den er tegnet i fri hånd så passer den ikke helt præcis men den giver en ide over hvor jeg har de forskellig ting og sager i haven.
Det er en scannet billede af min have plan, men jeg er allerede ved at lave et par ændringer så jeg skal i år have tegnet en ny haveplan, som jeg nok skal ligge op til jer. 
Øverst af billedet er mod syd, og øst til venstre og vest mod højre i billedet, så er verdens billedet på plads.
Område 2 er der hvor jeg har mit geranium/storkenæb bed og det er også der skal jeg skal have plantet et blommetræ og æbletræ. De skal stå i det bed som er i midten af området. Område 2 er også der hvor jeg har alle de stærke og brændte farver. 
Område 3 er grøfte kanten, altså der hvor planterne gror lidt vildt blandt hinanden. Farverne er holdt i de lyse og pastel farver. 
Område 4 er der hvor jeg har det runde spejl bassin som også har et spring i sig. Til venstre har jeg et rosen bed og til højre har jeg staude bedet som er fyldt med bl.a. solhatte, dagliljer m.m.
Område 5 er den lille terrasse ved udestuen hvor jeg har plantet taks langs kanten som deling mod græsset. 
Område 6 er mit rondrondendren bed, som jeg nyder meget, da fra den første er i blomst og til den sidste er over går cirka 2 md. 
Område 7 er mit lille bål plads, til aften hyggen. 
Område 8 er der hvor jeg har min samling af alumrod.
Jeg har dog planer om at ændre en del i område 8 og flytte de planter op foran udestuen. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar